Workshop kleur bekennen voor Makelaars

Makelaars zijn altijd met veel diverse mensen in contact. Bijna altijd speelt er veel stress bij mensen die een huis gaan kopen. Dat is logisch want het zijn enorme bedragen waarover je moet beslissen én je zit vaak voor een behoorlijke tijd aan je keuze vast. Een makelaar is altijd met meerdere projecten “tegelijk” bezig. Eerst een afspraak voor het huis op adres 1 en daarna meteen door naar een afspraak voor een ander huis op adres 2.

Workshop kleur bekennen mbv Insights Discovery. Hoe ga je als makelaar nu zo efficiënt mogelijk met de mensen om? Welke mensen vinden het leuk om hard te onderhandelen en welke mensen willen juist zoveel mogelijk details en onderbouwing om tot een weloverwogen keuze te komen? We hebben allemaal onze eigen voorkeuren in gedrag en communicatie. Als je van jezelf weet wat je voorkeuren zijn en dan heb je ook inzichtelijk wat je eventuele valkuilen zijn. Zeker als je een gesprek hebt met iemand die tegenover je op het Insightswiel staat. Het is dan de kunst om op de juiste manier op je klanten af te stemmen. Als je de potentiële klanten tegemoet kunt komen in hun communicatie voorkeuren dan neem je al een stukje stress weg bij de klant. Hierdoor zal de communicatie efficiënter verlopen en zul je eerder tot succesvolle overeenkomst komen.

Deze week waren we gevraagd om een workshop kleur bekennen te geven voor een Makelaars-advies kantoor in Gouda. Tijdens deze workshop zijn we dieper ingegaan op zaken als “wat is perceptie en hoe speelt dit een rol in het dagelijks leven?”. Hier worden de deelnemers al meteen op scherp gezet omdat perceptie toch een heel belangrijk deel in de communicatie is wat helaas vaak wordt onderschat of gewoon niet wordt begrepen. De deelnemers hebben tijdens een interactieve workshop kennis gemaakt met het Insights Discovery leersysteem.
Workshop kleur bekennen met Insights DiscoveryOok hebben ze inzichtelijk gekregen wat hun eigen voorkeuren in gedrag en communicatie waren. Dit is altijd een leuke onderdeel in de training met een feest van herkenning. Uiteraard geven we de deelnemers ook handvatten over hoe nu om te gaan met bepaalde typen mensen. Dit kunnen ze onderling goed gebruiken om hun relaties en processen op kantoor optimaal te benutten maar ook uiteraard naar de klanten toe!

Het was een leuke workshop met veel input vanuit de deelnemers met vragen uit het werkveld. Een leuk team en een frisse groepsdynamiek.

[gallery_bank type=”images” format=”thumbnail” title=”true” desc=”true” responsive=”true” display=”all” sort_by=”pic_name” animation_effect=”bounce” album_title=”true” album_id=”5″]

Share